ברוב גורף: הצעת חוק הנבצרות עברה בוועדת הכנסת

    איתי גדסי No Comments on ברוב גורף: הצעת חוק הנבצרות עברה בוועדת הכנסת

    הצעת חוק הנבצרות של יו"ר הקואליציה אופיר כץ, עברה בוועדה המיוחדת לקריאה הראשונה, ברוב של 9 מול 6, ותעלה היום במליאת הכנסת. על פי החוק, הממשלה, ברוב של 75% מחבריה, תוכל להחליט שראש הממשלה נבצר, רק אם הכריז זאת בעצמו, ורק אם מדובר בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית

    צילום: נועפ מושקוביץ' דוברות הכנסת
    21:16
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on האב השכול ריגש את המאזינים: "מרגישים זכות גדולה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד: הממשלה, בראשות ח"כ אופיר כץ, אישרה הבוקר (שני), ובתום דיון סוער, לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון נבצרות ראש הממשלה.

    לפי הצ"ח, מוצע לקבוע כי נבצרותו של ראש הממשלה מלמלא את תפקידו יכולה להתרחש אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה. בנוסף, הסמכות להכריז על נבצרות ראש הממשלה מלמלא את תפקידו וסיומה של נבצרות יהיו אך ורק על פי הודעה לכנסת של ראש הממשלה או הודעה של הממשלה שהתקבלה ברוב של שלושה רבעים מחבריה. בנוסף, לבקשת רוב חברי הממשלה, יודיע מזכיר הממשלה על ישיבה לעניין זה. את הישיבה ינהל מ״מ ראש ההמשלה.

    במידה וראש הממשלה יודיע ליו״ר הכנסת כי הוא מתנגד להודעת הממשלה, יקבע יו״ר הכנסת ישיבה מיוחדת ונבצרות רה״מ לא תיכנס לתוקף אלא אם אושרה ע״י רוב של 90 חברי כנסת.

    מוצע להבהיר כי בית משפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בבקשה להכריז על נבצרות ראש הממשלה או לאשרה וכי החלטה או צו של בית משפט כאמור יהיו חסרי סמכות ונעדרי תוקף

    יו"ר הוועדה ומיוזמי הצעת החוק, חה"כ אופיר כץ: החוק הזה ישמור על הדמוקטיה. לא ניתן לאף גורם משפטי לעשות הפיכה שלטונית.

    ח"כ אורנה ברביבאי: חוק הנבצרות הוא חוק הבושה, שאומר שרה"מ הוא מעל החוק. החוק נותן מעניק חסינות לאדם מסוים להיות מושחת ללא הגבלה.

    ח"כ מאיר כהן: כ"כ הרבה מהפכות ודם נשפך במהלך ההיסטוריה כדי שמנהיגים יהיו חלק מהעם, כדי שלא ייווצרו חוקים פרסונליים. החוק הזה הופך אדם אחד למורם מעם, והוא טעות גדולה מאוד.

    9 ח"כים תמכו בחוק, ו-6 חברים התנגדו



    0 תגובות